Zamówienia sektorowe – zmiany nie tylko redakcyjne
PROCEDURY | Gospodarka wodna, energetyka, transport, usługi pocztowe Aldona Kowalczyk radca prawny, partner kierująca Zespołem Prawa Zamówień Publicznych i Kontraktów Rządowych kancelarii Dentons
Zamówieniom w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, ze względu na ich odrębności od tzw. zamówień klasycznych, ustawodawca unijny poświecił osobną dyrektywę 2014/25/UE1), zwaną powszechnie dyrektywą sektorową. W nowym PZP, podobnie jak w dotychczas obowiązującej ustawie z 2004 r., przepisy dotyczące zamówień sektorowych zostały ujęte w postaci odrębnej jednostki redakcyjnej – jest to dział V (art. 362–394). Specyficzne regulacje i wyłączenia dla zamówień sektorowych są zatem zawarte przede wszystkim w przepisach tego działu. Tym niemniej nie jest to jedyne miejsce w nowym PZP, w którym należy szukać przepisów regulujących problematykę zamówień sektorowych (por. dalej).
Większość zmian wprowadzonych przez ustawodawcę w odniesieniu do zamówień sektorowych ma na celu doprecyzowanie i uporządkowanie dotychczasowych regulacji, jak również dostosowanie ich do terminologii przyjętej w dyrektywie sektorowej.
Definicje przedmiotowo- -podmiotowe
W dziale V nowego PZP zatytułowanym „Zamówienia sektorowe" próżno szukać przepisów określających działalność sektorową (dotychczasowy art. 132 ustawy z 2004 r.). Regulacje dotyczące działalności sektorowej zostały przeniesione do początkowych przepisów nowego PZP i połączone z definicją zamawiającego sektorowego. W art. 7 pkt 35...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta